Arkiv

onsdag 29 april 2015

Information inför hösten

Hej!

Det är inte långt kvar till sommarlovet och höstens organisation på skolan är i stort klar. För klassen kommer det att bli förändringar i och med att de blir mellanstadieelever. Daniel Eriksson som tidigare varit och arbetat i gruppen tillsammans med Maria Berge (ny på skolan) kommer att vara mentorer. Kristina Kramer kommer att undervisa i matten och No:n. 

Vi två (Linnéa och Tony) kommer att arbeta med varsin årskurs 1:a. Tanken på att inte vara lärare för klassen känns vemodig. När vi idag berättade detta kom kloka ord från några barn. 

"Vi är ju fortfarande kvar på skolan" (elev)

"Det måste också vara spännande för er att ta en ny klass" (elev) 

Underbara kommentarer och självklart är det så. Detta innebär att vi ser extra fram emot att träffa er på det sista utvecklingssamtalet. Samarbetet med er föräldrar har varit toppen! 

Med vänliga hälsningar, Linnéa och Tony



Veckobrev vecka

Hej allihopa!

Så var denna skolvecka snart slut då vi är lediga både torsdag och fredag. 

här kommer lite viktig information,

Till veckan kommer barnen att få med sig lappar hem om tider för utvecklingssamtal som kommer att äga rum under vecka 22 och 23. På lappen som ni får hem kommer det finnas olika tider att välja på
Ringa in så många tider ni kan ( minst 2). Därefter färglägger vi den tid som gäller och skickar hem lappen igen. 

Bedömningsunderlaget kommer att finnas tillgängligt from fredag vecka 21.


Vecka 20 kommer eleverna att vara ledig torsdag och fredag.

Skolavslutningen kommer att vara torsdagen den 11 juni. Mer info om detta kommer att komma senare


Igår fick eleverna måla med vattenfärg till deras bok Magiska dörren som de håller på att skriva.
Det vart mycket fina teckningar med mycket inlevelse och färg.



trevlig helg önskar Linnéa och Tony

måndag 27 april 2015

Vi arbetar med Grej of the day

Nu har vi börjat arbeta med något som heter Grej of the day.  Detta är ett arbetssätt där vi under max 10 minuter presenterar ex en känd person, ett land, en plats, tradition mm. Detta presenteras framme på tavlan med en prestation som vi gjort i Keynote. Eleverna får sedan en sex fältare där de ska skriva ner det viktigaste om det vi gått igenom.



Syftet med detta är att eleverna ska lära sig att på ett enkelt sätt kunna återberätta något som det hört med hjälp av dessa ord. Vi vill även att eleverna ska berätta för sina föräldrar hemma vilken grej vi arbetat med. 



Vi kommer att arbeta med GOTD några gånger i veckan och vi ser med spänning framemot allt nytt som elevern kommer att lära sig.