Arkiv

torsdag 28 maj 2015

Veckobrev vecka 22

Hej allihopa ! 

Denna vecka har vi arbetat mycket med att göra klart elevernas bok Magiska dörren. Eleverna håller på att skriva klart de sista som dom har kvar att skriva samt att rita klart bilderna till böckerna. Sedan har de även fått läst varandras böcker för att ge sina klasskompisar feedback på deras böcker. Så nästa vecka tror vi att böckerna kommer vara klara och att de kan ta med sig dem hem och visa er föräldrar deras fantastiska böcker. 

När det gäller läsläxan så har eleverna fått en ny. Vi kommer nu börja arbete med detektiven när vi läser. Detektiven hjälper oss att fånga in ord som vi inte vet vad de betyder och meningar som är otydliga. När eleverna läser sin läsläxa ska de skriva ner ord de är osäkra på under läsningens gång. När dom läst klart ska de slå upp orden i en ordlista eller med hjälp av nätet för att ta reda på vad orden betyder. 

De elever som läser i den blå boken kommer att läsa kapitlet: Emil är en strövare.

Det kommer även en ny matteläxa på nomp.

Imorgon fredag kommer de elever som har syslöjd att sluta klockan 13:30 istället för 13:45.

Lite info inför nästa vecka

Tisdag 2 juni är det Bredsandsdagen 
Torsdag 4 juni är det reflektionsdag då. Slutar eleverna 13:10.

Glöm inte bort att lämna in lappen om ert barn behöver åka buss till och från skolavslutningen, lappen ska lämnad in senast 2 juni.

Trevlig helg önskar
Linnéa och Tony

Engelska memory!

Äntligen efter många veckors jobb så kunde idag eleverna få spela sina memory som de har tillverkat tillsammans med en klasskompis. Vilka otroligt bra spel de har gjort och vad roligt det var att se eleverna när de spelade tillsammans. 




























onsdag 27 maj 2015

Talangjakt

Idag var den årliga talangjakten på skolan och vi hade tre modiga elever som ställde upp och uppträdde. Dom var så himla duktiga alla tre och konkurrensen var stenhård i talangjakten. Tänk vad modigt att gå i årskurs 3 och ställa upp och uppträda för hela skolan hur grymt som helst. 

Återberättande text



Vi har under några veckor arbetat med att eleverna har fått skrivit återberättande texter tillsammans två och två. Eleverna har fått berättat för varandra vad de gjort på helgen och skrivit åt varandra. När de arbetat på detta sett har vi sett att deras samarbete har utvecklats samt att deras texter har blivit längre. När dom skrivit klart texterna har de fått ritat en blid till texten och sedan har vi satt upp alla texter på väggen så att eleverna kan läsa sina kompisars texter. Det är så roligt och se hur deras texter har utvecklats från vecka till vecka.